Snel-fit

Blog van Jelysa: geveld door blessures

Het is al weer even geleden dat ik een blog heb geschreven. En dat heeft een reden. Deze reden wil ik met jullie delen. Goed nieuws, ik ben er weer en zal weer regelmatig een blog schrijven.

Ook blessures horen erbij als je veel sport

Helaas, ook blessures hoort bij het sporten. Je kan het natuurlijk zoveel mogelijk voorkomen door bijvoorbeeld:
– altijd een goede warming-up te doen;
– vóór en na je workout strekken en;
– let op je houding en goed naar je lijf luisteren.

Maar soms gaat het toch mis en heb je te kampen met een blessure. Half mei heb ik tijdens een handbalwedstrijd een bal tegen mijn wijsvinger gehad waardoor hij uit de kom is geschoten. De details zal ik jullie besparen. Vervolgens heb ik, ook met handbal, mijn enkelbanden ingescheurd. AUW! Mede door mijn blessure aan mijn vinger en enkelbanden kon ik enige tijd niet fitnessen. Ik vond het dan ook heel erg moeilijk en een echte uitdaging om langere tijd niet te sporten. Hier ben ik mijzelf dan ook echt tegen gekomen. Met tips van deskundige heb ik uiteindelijk rustig aan gedaan en langzaam aan mijn trainingen weer opgepakt in de sportschool.

In Holland staat een huis

Ook hebben wij half april de sleutel van onze nieuwbouwwoning ontvangen en daar gaat heel veel tijd in zitten. Door onze blessures (want ja ook manlief dacht in juni ‘laat ik ook mijn enkelbanden scheuren’, lekker stel hé) hebben wij aangepast moeten klussen in huis. En dat heeft meer tijd in beslag genomen dan wij hadden verwacht. Al met al stond mijn hoofd niet helemaal naar de sportschool en ook had ik meer dan 24 uur in mijn dagen nodig om aan alles toe te komen. Maar hey, she is back! De blessures zijn stabiel, het huis krijgt vorm en de vakantie komt eraan. Cliché, maar toch een goede motivatie om weer te knallen. En ik heb er weer zin in.

Liefs Jelys! X

print

Comments

comments

Vorig artikel Volgend artikel

Wat je misschien ook interessant vindt