Fit

Slee-training, Esmee geeft 4 oefeningen voor een top workout

De eerste maand van het jaar zit er alweer bijna op. Alle feestdagen zijn achter de rug en eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet zo erg. Het is weer tijd voor ‘nieuwe ronden, nieuwe kansen’ en dat is ook te merken in de sportschool. Iedereen begint weer vol goede moed aan de beruchte voornemens en het lijkt wel drukker dan ooit. Ik moet moeite doen om een plekje te veroveren zodat ik zelf aan de slag kan, waardoor ik al een stuk minder zin heb om te beginnen. Maar gelukkig heb ik tijdens de feestdagen iets nieuws ontdekt!

All you need is less

Ik heb het hier over een slee-training, ook wel power sled training genoemd. Voor deze vorm van trainen hoef je jezelf niet in een drukke, warme sportschool te begeven, maar dit kun je buiten op het gras of op het asfalt uitvoeren. And all you need is less! Het enige wat je nodig hebt is een slee (nee niet die waarop je jezelf voort laat trekken in de sneeuw, maar een speciaal ontworpen “slee”) en een aantal gewichten naar keuze. Eén van de voordelen van de slee-training is dat je veel oefeningen, die je normaal gesproken in de gym uitvoert met vrije gewichten of met machines, ook uit kunt voeren met de slee. Ik snap als je er nog niet helemaal een beeld bij hebt, dus hier volgen een paar voorbeelden van zowel onder- als bovenlichaam.

Pull through
pullthrough

pullthrough

Chest press
chestpress

chestpress

Tricep extension
tricep

tricep

Kruislings lopen

kruislings

kruislings

Waarom een slee-training?

De slee-training heeft als voordeel dat alle oefeningen worden uitgevoerd door middel van een concentrische contractie. Dit betekent dat de spier tijdens de beweging korter wordt. Deze beweging geeft weinig spierschade en spierpijn in de dagen na de training. Hierdoor kan je de slee-training elke dag uitvoeren en hoeft er geen rustperiode tussen te zitten. Wat mij betreft zeker een aanrader!

Liefs Esmee

print

Comments

comments

Vorig artikel Volgend artikel

Wat je misschien ook interessant vindt