Food / Personal / Snel-fit

Zwanger en fit zijn: hoe doe je dat..?

Ik heb het nog niet aan jullie verteld maar nu ik deze blog schrijf ben ik al 25 weken zwanger! Een goede reden om mijn blog te wijden aan het combineren van mijn zwangerschap met sport. Zoals jullie van mij gewend zijn heb ik daar ook een lekker gezond recept aan toegevoegd.

Waar ik voor mijn zwangerschap altijd vooraan liep ben ik nu naar de achterste regionen afgezakt

Het is superleuk en spannend om zwanger te zijn. Gelukkig voel ik me ontzettend goed en daardoor vliegen de weken voorbij. In februari ben ik uitgerekend en het wordt dan ons eerste kindje. Wat dat betreft ben ik (als leek) de afgelopen maanden in een totaal nieuwe wereld terecht gekomen. Vanaf het moment dat ik bekend maakte zwanger te zijn werd ik bedolven onder goedbedoelde adviezen en ongevraagde tips, en ze verschilden allemaal! Gelukkig ben ik vrij snel van mijn eigen gevoel uitgegaan en doe ik wat bij mij past en waar ik mij goed in kan vinden.

Het is mooi geweest!

Afgelopen woensdag heb ik voorlopig voor het laatst meegedaan met de bootcamp van Snel Fit. Na 25 weken merk ik dat het mooi geweest is. Waar ik voor mijn zwangerschap altijd vooraan liep ben ik nu naar de achterste regionen afgezakt en merk ik dat het steeds meer moeite kost om het tempo bij te benen. Helemaal niet erg, maar wel frustrerend voor deze fanatiekeling! img_3337

Ik wilde vanaf het begin af aan graag blijven sporten tijdens mijn zwangerschap. Ik besloot na 2 maanden om van 3x sporten naar 1x in de week te gaan. Ik wil fit zijn voor mijn bevalling en daarna weer zo snel mogelijk lekker in mijn vel komen te zitten.  Na 4 maanden ben ik gestopt met de rechte buikspieroefeningen. Doordat je baarmoeder groeit gaan je rechte buikspieren ‘wijken’. Na de bevalling gaan deze buikspieren weer terug naar hun oude plekje. Wanneer je ze teveel blijft trainen gedurende de zwangerschap dan kunnen ze iets open blijven staan, en dat wil ik uiteraard niet, dan krijg ik nooit meer een wasbordje 😉

img_3344

Het belangrijkste advies wat ik kreeg is dat je heel goed naar je lichaam moet luisteren.  En dat is precies de reden waarom ik nu stop met de bootcamp. Het hardlopen wordt mij te zwaar. De baby groeit in het laatste trimester 4x zoveel in gewicht!! Door de druk op mijn blaas heb ik het idee dat ik dat ik de hele tijd naar de wc moet, de stand van mijn bekken zijn veranderd en ik ben ondertussen 10 kilo aangekomen. De komende maanden ga ik lekker wandelen en fietsen.  In een volgende blog wil ik mijn ervaringen zeker met jullie delen. Voor nu sluit ik graag af met deze heerlijke smoothie. Een echte vitamine C bom die iedereen (niet alleen de zwangere onder ons) goed kan gebruiken.

img_3336

img_3328

Wat heb je nodig:

2 bevroren kiwi’s (in stukken)
halve bevroren banaan (in plakjes)
handje spinazie
300 ml amandelkokosmelk

In de blender maar, en klaar!

X Denice

Lees hier nog een keer hoe Bo haar zwangerschap doorstond! En vind hier 6 tips om na je zwangerschap weer in vorm te komen 🙂

print

Comments

comments

Vorig artikel Volgend artikel

Wat je misschien ook interessant vindt