Snel-fit

Team The Green Happiness

Het leek de afgelopen weken wel komkommertijd, want oh, íedereen lustte de meiden van The Green Happiness rauw. Mocht je het gemist hebben: deze twee dames hebben een aantal boeken geschreven voor een vegan levensstijl. Je kunt dit plantaardige dieet vijftig dagen volgen. Superhandig als je minder zuivel wilt eten, of er helemaal mee wilt stoppen. Maar blijkbaar zijn daarover de meningen verdeeld…

Uiteraard werden de dames direct uitgenodigd bij RTL Late Night om zich te verdedigen. Na hun knullige antwoorden op de vraag van Humberto waarom ze ook eieren uitbannen, wat in hun ogen ‘de menstruatie van een kip is’ en het minder goed onderbouwen van bepaalde zaken, zaten we toch een beetje met kromme tenen te kijken. De dag erna werden ze nog even de grond in gestampt door ‘foodie’ Miljuschka, want ja, wie kent haar niet, en ook de zwaarlijvige Marc van der Linden had zijn mening klaar. Marc is overigens al 50 kilo afgevallen, blijkbaar niet door het dieet van deze dames.

marketing bimbo’s

Wat wij daar nou allemaal van vinden? Wij denken dat hoge bomen veel wind vangen. Wij Nederlanders vinden het heerlijk om onze ongezouten mening te geven. En vooral over mensen die met hun kopjes boven het maaiveld uitsteken. Ja, het zijn twee slimme marketingdames (geen bimbo’s vinden wij). En ze hebben niet bijster slimme argumenten gegeven bij Late Night. Een mediatraining had misschien niet verkeerd geweest. En die spellingscontrole in hun boek ook niet. Maar lieve critici, wij hebben met z’n allen deze hetze gecreëerd. Met z’n allen zitten we massaal op social media, willen we geïnspireerd worden door mooie vrouwen die mooie foto’s posten van hun mooie buikjes en mooie baksels. Een foodie en een fitgirl, dat zijn gewoon marketingmachines. En die twee lieverds van The Green Happiness zijn daar nu blijkbaar even de dupe van. Beetje kip-ei verhaal eigenlijk, want wij vreten allemaal de zin en onzin over voeding.

Vegan is voor mensen nogal radicaal en onbegrijpelijk. En dan is het heel gemakkelijk om daarover een ongefundeerde mening te hebben. Jammer. Laten we het positief houden. Deze ‘marketingbimbo’s’ zijn samen met alle andere Rens Kroesjes, Ellemieke’s en Miljuschka’s verantwoordelijk voor bewustwording over wat we in onze monden stoppen. Een beweging die al een paar jaar duurt en eigenlijk alleen maar positief is. Dus: laten we vooral de boegbeelden blijven steunen die ons gewone stervelingen willen inspireren om bewuster te leven.

x Bo en Denise

print

Comments

comments

Vorig artikel Volgend artikel

Wat je misschien ook interessant vindt