Food

BOEKWEITWRAPS

De zomerse dagen komen er vast snel aan. Tijd voor picknicken in het park, gezellige bbq’s of tochtjes door de grachten met een bootje. Ik kijk er zo naar uit! Omdat het met dit soort dagen zonde is om lang in de keuken te staan om allerlei ingewikkelde gerechten te maken. Heb ik voor jullie een clean en simpel receptje voor wraps. Deze kan je invriezen en beleggen met wat jezelf lekker vindt.

Klein weetje tussendoor

Boekweit bevat meer eiwitten dan granen (8g per 100g, bron NEVO) daarom is het een extra interessant product voor sporters. Eiwitten ondersteunen spieropbouw en spierherstel. Het boekweitkorreltje bevat veel vezels (5,6g per 100g bron NEVO), bevat verschillende B-vitaminen (B1, B2, B6) en de mineralen mangaan, koper, zink, ijzer, magnesium en fosfor. Boekweitgrutten hebben een lage glycemische index (deze houdt je suikerspiegel laag) én bevat alle 8 essentiële aminozuren. Dit is voor een  onbewerkt product vrij zeldzaam. Maar goed, ik dwaal af, terug naar het echte werk.

20160616_120511

Ingrediënten voor ongeveer 8 wraps

  • 200 gram boekweitmeel
  • 500 ml water
  • 2 eetlepels olijfolie
  • snuf zeezout
  • theelepel za’atar (kruidenmengsel uit het midden Oosten)
  • olie om in te bakken

20160616_122642

Bereidingswijze

Meng alle ingrediënten met een handmixer tot een mooi egaal beslag. Verwarm een koekenpan met wat olie, bak de wraps om en om bruin. Beleg naar smaak.

Tip: beleg de wraps met avocado, sla, rode bietjes en reuzenbonen. Of met vers fruit.

Bon appetit, liefs Fleur

print

Comments

comments

Vorig artikel Volgend artikel

Wat je misschien ook interessant vindt

Geen Reacties

  • Antwoord Demi 18.06.2017 bij 20:24

    Hoi!

    Een heerlijk recept lijkt mij, ik wil deze van de week maken, alleen hoelang kan ik ze bewaren en kan ik ze invriezen?
    Alvast bedankt,

    Demi

  • Laat een reactie achter