Fit / Food

Zomerse zalmsalade

Jammie…. Summer salmon salad! Het ‘nieuwe eten’ zie je op dit moment echt overal terug. Vraag jij je af wat dat inhoudt? Het gaat vooral om gezonder eten en bewuster met voedsel omgaan. Of anders gezegd; meer groenten, minder koolhydraten en minder vlees. Instagram en andere social media platforms staan dezer dagen vol met ‘gezonde voeding’. Je kan hier dus zelf heel veel inspiratie op doen. Toch is het (soms) moeilijk om af te stappen van onze eeuwenoude ‘aardappelen, groenten, vlees’ traditie. Toch raad ik aan om eens het vaste patroon te doorbreken en eens heel iets anders te proberen. Nieuwe dingen ontdekken is leuk en bijna altijd ook verrassend lekker. Vandaag een recept wat ik tegen kwam op social media. Heel simpel en ook erg lekker, zeker een recept wat ik vaker ga maken deze zomer! Daarnaast probeer ik altijd om 2x per week een recept te maken zonder de bekende koolhydraten als: pasta, rijst, aardappelen en brood. Bij dit recept is dat ook weer gelukt!

DSCF6103

Ga jij mijn super eenvoudige en snelle ‘verse zalm-mango salade’ maken? Hieronder de ingrediënten voor 2 personen:

Wat hebben we nodig:

– 2 moten zalm (150 gram per stuk)
– 2 mango’s
– 2 avocado’s
– Handje cashewnoten
– Zakje veldsla
– Olijfolie
– Balsamicoazijn (eentje die jij lekker vindt)
– Peper & Zout

DSCF6106

Hoe we het maken:
– Snijd de mango en avocado in blokjes, meng alles met de veldsla in een slakom en besprenkel met olijfolie, balsamicoazijn en wat peper & zout.
– Smeer de zalm in met olijfolie en peper & zout en zet een grillpan of gewone pan op het vuur.
– Bak de zalm in 8 minuten gaar (4min per kant)
– Serveer de salade en zalm op en bord, nu kan de zalm ook door de salade mengen.

Smakelijk!

Liefs,

Denice

DSCF6110

print

Comments

comments

Vorig artikel Volgend artikel

Wat je misschien ook interessant vindt

Geen Reacties

Laat een reactie achter