Food

HELP! IK VAL NIET AF

Al weken probeer je gezonder te eten en  het resultaat is…. niks! Herkenbaar? Heb je wel eens aan de volgende punten gedacht.

Drink je wel genoeg water? Geloof het of niet maar als je niet genoeg water drinkt kan het zijn dat je lijf niet met je mee wilt werken om af te vallen. Je lijf slaat alles op en loopt niet lekker door. Tip: probeer in de aankomende dagen al je sapjes, prik en suikerrijke drankjes te vervangen door water. Zorg ervoor dat je ongeveer 8 glazen water per dag drinkt, of 1,5 liter.

Snaai je stiekem tussendoor? Ja ook dat handje M&M’s gaan aan je heupen en buik plakken. Het lijkt weinig, een handje, maar als je al zo goed bezig bent slaat het toch eigenlijk nergens op om zomaar een hand suiker naar binnen te werken. Want dat is het uiteindelijk, er zit alleen een wat leuker jasje omheen.

Eet je teveel calorierijke superfoods? Hoe gezond kan je bezig zijn, je begint de dag met havermout met een lading goji en inca bessen, hennep zaad en noten, je luncht met een salade bomvol noten met erover dressing en in de middag neem je nog een hand noten. Wauw, gezond man! Maar heb je er wel is bij stil gestaan dat ‘gezond’ niet meteen zegt dat er weinig calorieën en vetten in deze producten zitten? Uiteraard wel allemaal gezonde vetten maar probeer ook deze met mate te nuttigen. Vrouwen hebben maar zo’n 2000 calorieën nodig op een dag, met een ontbijt van 800 calorieën zit je al bijna op de helft. Je hoeft de calorieën echt niet te gaan tellen hoor maar de theorie is heel simpel. Eet je meer calorieën dan je lijf nodig heeft dan kom je aan. Eet je minder calorieën dan je lijf nodig heeft dan val je af. punt.

Eet je altijd maar hetzelfde? Misschien is je lijf zo gewend aan je vaste eet-ritueel dat je is kan proberen of een drastische maatregel helpt. Denk hierbij aan een detox of het weglaten van bijvoorbeeld koolhydraten als brood en pasta. Ga niet meteen dat helemaal elimineren maar probeer is wat minder ervan te eten.

Drink je regelmatig alcohol? Daarin zitten om precies te zijn 0 essentiële voedingsstoffen. Ik ga hier niet de juf uithangen hoor want avondjes uit met drank moeten af en toe gewoon kunnen. Maar drink je een paar keer per week alcohol dan zou ik dat toch proberen te minderen.

Ik hoop dat je wat hebt aan bovenstaande tips en je weer een stap dichterbij je doel komt! Er zijn nog tientallen andere punten die je zullen helpen, je gezonde verstand is daarbij het beste meetinstrument.

Liefs Bo

Wil je meer weten over gezonde voeding, je aanmelden voor een detox of meer informatie stuur dan een email naar bo@snel-fit.nl

 

print

Comments

comments

Vorig artikel Volgend artikel

Wat je misschien ook interessant vindt

1 Reactie

  • Antwoord Afvallertje 03.06.2016 bij 10:38

    Neem ook, als je gaat afvallen, de omtrek van je taille, benen, schouders op. Misschien val je niet in gewicht af maar wellicht wel in omtrek, dit zou dan weer een goede motivatiebron zijn om vol te houden en door te gaan!

  • Laat een reactie achter