Fit / Food

WANNEER KUN JE HET BESTE FRUIT ETEN

Fruit, ik ben er gek op! Vooral nu het zonnetje weer meer gaat schijnen en de meloenen weer in de schappen liggen. De hele dag door fruit eten/drinken is niet handig, zo krijg je een bom van fruitsuikers binnen. Probeer rond de 2 stuks te eten. De voedingsstoffen in fruit zijn belangrijk voor het lichaam. De meeste vruchten zijn rijk aan o.a. vezels, kalium, vitamine C en foliumzuur. Deze stoffen beschermen tegen ziektes, verminderen de kans op hart- en vaatziekten, beroertes en hoge bloeddruk.

BUIKPIJN

Sommige mensen hebben na het eten van fruit direct na de maaltijd altijd buikpijn. Als je fruit direct na een maaltijd eet of combineert met andere voedingsmiddelen dan blijft het te lang in de maag en begint een rotting- en gistingsproces in de darmen. Dit kan zorgen voor brandend maagzuur, buikpijn, oprispingen, opgeblazen buik en andere spijsverteringsongemakken.

BESTE TIJDSTIP

Het is belangrijk te melden dat het tijdstip om fruit te eten een persoonlijke voorkeur is. Sommige mensen vinden het lekker om fruit na een maaltijd te eten en hebben nooit klachten, anderen juist wel. Voor de mensen die vaak klachten ondervinden heb ik de volgende tip, eet fruit altijd op je nuchtere maag of minimaal een half uur na je maaltijd. Wanneer vruchten alleen worden gegeten, kan je maag gemakkelijker alle voedingsstoffen verwerken. Dit is dan voor jou waarschijnlijk de beste oplossing.

Heb jij ook nog tips? Laat ze dan achter onder deze blog.

Liefs Bo

Dave Weij fotografie-35

Foto: Krop Sla

 

 

print

Comments

comments

Vorig artikel Volgend artikel

Wat je misschien ook interessant vindt

Geen Reacties

Laat een reactie achter