Food

SALADE GEITENKAAS BIET

Een ideale salade voor je training en deze past perfect in een eetpatroon waarbij je af wilt vallen.

INGREDIËNTEN-WEETJES

  •  De bietjes en spinazie zorgen voor essentiële vitamines en mineralen
  • De pompoenpitten zijn rijk aan vitamine E, fosfor, magnesium, ijzer en koper. Ook hebben ze een antischimmel en antibacteriële werking.
  • Walnoten zitten boordevol goede voedingsstoffen. Naast omega-3-vetten en vezels bevatten ze magnesium, vitamine E, polyfenolen, eiwitten, kalium, plantensterolen, vitamine B6, arginine, melatonine, koper en zink.
  • Geitenkaas bevat vitamine b12, b1, b2, b6, b11, a en vitamine d. Ook bevat geitenkaas veel minder reststoffen. De reststoffen in koemelk belasten onze darmen en kunnen voor problemen zorgen door ophoping van slijm in de luchtwegen of huidklachten. Zo kan je geitenkaas gerust bijna dagelijks eten in tegenstelling tot koemelk kaas.

IMG_4758

Benodigdheden:
2 handjes verse spinazie
1 gekookte biet (kant en klaar is het makkelijkste) Geitenkaas, vers en gebrokkeld
1 el walnoten gebrokkeld
2 el pompoenpitten, bak heel even aan in een koekenpan eerst
1 reep dadelbrood

Bereidingswijze:
Gebruik een mooi bord en leg de gewassen spinazie erop. Snijd de biet in fijne reepjes en leg ze op de spinazie. Brokkel de geitenkaas erover. Bak de pompoenpitjes even aan in een koekenpan en doe ook deze erover samen met de walnoten. Voor de zoetekauw adviseer ik een flinke lepel honing erover te druppelen. Snijd een reep dadelbrood af en leg deze als decoratie over het gerecht.

Enjoy! Liefs Bo

IMG_4765

print

Comments

comments

Vorig artikel Volgend artikel

Wat je misschien ook interessant vindt

Geen Reacties

Laat een reactie achter