Food

KWANTITATIEVE EN KWALITATIEVE HONGER

“Mam, ik heb honger”, nou dat mocht ik niet zeggen hoor, want honger hebben kindjes in Afrika. Jij hebt trek! Ok, mam. En toch is het gevoel van trek gewoon vervelend. Ik word chagrijnig, kan niet meer 100% helder na denken en heb nergens meer zin in. Alles wat er om je heen ligt wil je dan opeten, al is het een kant en klare hamburger uit plastic die je opwarmt in de magnetron.

KWALI EN KWANTI

Ons lijf kan op 2 manier worden uitgehongerd: kwantitatieve en kwalitatieve honger.

Kwantitatieve honger:  De hoeveelheid voeding is ontoereikend om voldoende energie te leveren voor alle lichaamsfuncties. We hebben merkbaar ‘honger’. Dit merk je al snel als je vergeet te eten of de maaltijd al iets langer op zich laat wachten dan normaal.

Kwalitatieve honger: We hebben bij deze variant een gebrek aan essentiële voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen, spoorelementen, eiwitten. Dit  merk je in eerste instantie niet. Tegenwoordig leiden meer mensen aan deze variant door eenzijdige voeding. Daardoor is ons lichaam ons vaker tot last dan tot steun. Na een poosje begint het lichaam kwalen te vertonen en moeten we naar een arts of ziekenhuis. Deze vorm zul je vaker tegenkomen bij mensen die zichzelf uithongeren om af te vallen en zo eenzijdige voedingsstoffen binnen krijgen. Zoals je al leest dus een slecht idee in alle opzichten.

TIP VAN BO

Zorg dat je je honger voor bent, raad ik altijd aan. Want als je honger hebt stop je alles in je mond wat makkelijk voor het grijpen ligt. Kleine moeite om vooraf te bedenken wat je die dag gaat eten. Zorg dat je om de 2,5/3 uur wat eet en je zult amper nog last hebben van honger.  En dan natuurlijk wel voeding met stoffen erin die we nodig hebben.

Vanaf nu geen honger meer voor jou! Ohnee…. TREK

Liefs Bo

print

Comments

comments

Vorig artikel Volgend artikel

Wat je misschien ook interessant vindt

Geen Reacties

Laat een reactie achter