Food

OATMEALBARS

Weer een receptje met chocolade voor jullie… I’ve told you.. ben een echte chocolade freak. Je kent ze wel; van die dagen waarop je gewoon alleen maar zin hebt om te snoepen. Hier heb ik (helaas!) met regelmaat last van. En dan wil ik ook gewoon chocolade. Omdat ik me niet wekelijks wil storten op een pak Oreokoekjes of een reep Tony karamelzeezout (te lekker deze smaak!), zorg ik ervoor dat ik altijd iets gezonds te snoepen in huis heb. En wel zelfgemaakt. Op deze manier weet ik dat ik in ieder geval verantwoord snoep en gezonde producten binnenkrijg. Ik bak enorm graag een bananenbrood, chocolade havermoutcake of wortelmuffins als healthy snack. Deze keer heb ik gekozen voor healthy oatmealbars. Ze zijn supersimpel om te maken en erg lekker en verantwoord! Succes!

Ingrediënten voor 2 repen:
– 40 gram gemengde noten
– 20 gram havermout
– 20 gram pompoenpitten
– 1 eetlepel lijnzaad
– 10 gram quinoa puffs
– 2 theelepels kokosolie
– 1 eetlepel honing
– 50 gram pure chocolade

image_00001
Bereidingswijze:
Als je een keukenmachine hebt, is het handig om die te gebruiken en anders kun je de ingrediënten gewoon mengen met de hand. Dit is ook goed te doen.
Gooi de noten, havermout, pompoenpitten, lijnzaad en quinoa puffs in de keukenmachine.
Laat ‘m even draaien tot het een fijn mengsel is. Vervolgens smelt je de 2 theelepels kokosolie in een pannetje.
Dit mag erbij in de keukenmachine samen met 1 eetlepel honing en draaien maar.
Ik heb twee kleine bakvormpjes en deze gebruik ik voor de repen. Erg handig! Maar als je dit niet hebt kun je ze ook op een snijplank leggen of in een cakeblik. Zorg wel dat je er bakpapier onder doet anders krijg je het niet los zonder dat ze kapot gaan. En dat zou zonde zijn! Is mij al overkomen de eerste keer.
Verdeel het mengsel over de twee bakvormpjes. Zet dit een half uur in de vriezer zodat de kokosolie hard kan worden.

image_00004

 

image_00003
In de tussentijd kun je de chocolade smelten. Ik gebruik het liefste pure chocolade en dan 72% van Swiss. Deze smelt je au bain marie. Verdeel de chocolade over de twee bakvormpjes en zet dit weer een half uur inde koelkast. Even geduld… en smullen!

X Merel

Merel is naast haar fulltime baan in de horeca altijd bezig met eten en met sporten. Omdat ze gek is op eten is ze zich gaan richten op gezonde voeding om zo bewust mogelijk te snoepen. Merel is gek op hardlopen en laat dat nou ook precies bij ons passen! ‘Niks voelt zo fijn als ‘s ochtends vroeg uit bed gaan, hardloop kleding aan en gaan. Voor mij de beste manier om m’n dag te beginnen!’ Op haar vrije dag staat ze het liefste in de keuken om een bananenbroodje te bakken of een healthy chocolade cake. Wij delen graag haar healthy hobby met jullie. Geniet van haar mooie en gezonde recepten.Volg Merel ook op instagram @merelglansbeek

print

Comments

comments

Vorig artikel Volgend artikel

Wat je misschien ook interessant vindt

Geen Reacties

Laat een reactie achter