Fit

WORKOUT OF THE WEEK

Hello fit peeps!

Vanaf deze week vind je bij Snel Fit elke week een #WOW, een work out of the week. Uiteraard voor de hardloper. Veel lopers trainen eenzijdig hebben we gemerkt, dus alleen dat fijne rondje van 8 km met een tempo van 10 km/uur. Maar als je echt een uitdaging wilt maken van je training, wissel je je duurloopjes af met intervaltraining, gecombineerd met krachttraining. Wij helpen je!

#WOW WEEK 42

Deze week ga je intervallen! Voor het eerst? Wat heb je dan nodig… liefst een sportwatch, bijvoorbeeld van Nike + of Tom Tom. Dan meet je eenvoudig je tijd en afstand, belangrijke factoren voor de intervaltraining.

WAT TE DOEN?

Deze week begin met je een redelijk ontspannen interval, it might be your first so we’ll be gentle ;).

Nadat je 4 minuten hebt warm gelopen op normaal tempo, begin je met een serie sprints. Je loopt 2x6x1 minuut. Dat wil zeggen: 2 series, 6 herhalingen van telkens 1 minuut sprinten. Afhankelijk van je niveau ga je na een minuut sprinten, 1 minuut joggen of wandelen. Deze routine herhaal je 6 keer. Dan heb je een seriepauze van 4 minuten. Lekker! En na deze pauze, doe je de hele serie van 6×1 minuut nogmaals. Zorg dat je in de sprint sneller gaat dan in je duurloop. Doe je normaal 6 minuten over een kilometer (dan ren je dus 10 km/uur), ga je intervallen op 12-13 km/uur. Nadat je de intervaltraining hebt afgerond, loop je nog 3-4 minuten op rustig tempo uit.

WORK THOSE MUSCLES

Zoals we al zo vaak vertelden, is krachttraining een supergoeie aanvulling op je looptraining. Een kort en krachtige variant vind je hier!

Nee, veel lopers zijn geen fan van het minder comfortabele intervallen. Je wordt gedwongen harder te werken en het vergt veel meer energie. Maar juist die extra inspanning triggert je lijf om conditie op te bouwen. Je merkt het al na de 1e maand; je uithoudingsvermogen wordt beter en daardoor loop je sneller. Lekker 1 keer per week die intervaltraining doen dus.

Vragen? Let me know!

X Denise

print

Comments

comments

Vorig artikel Volgend artikel

Wat je misschien ook interessant vindt

Geen Reacties

Laat een reactie achter