Food

SLIMME KEUZES

Dagelijks calorieën besparen kan heel makkelijk zijn. Het is een kwestie van kritisch naar je dagmenu kijken en slim vervangen.

RAUWE-KOST

Calorieën besparen kan prima zonder meteen alleen maar zes keer per dag rauwkost te eten. Er zijn wat simpele trucjes voor, probeer eens bepaalde ingrediënten te vervangen door een gezondere variant;

*Eet je vaak worst? Probeer dit dan te vervangen door kip- of kalkoenfilet. Dit scheelt enorm in calorieën en ook in vet.

*Kies voor rode sauzen ipv witte sauzen, de witte zijn vaak gemaakt met veel mayonaise en de rode met tomaten.

*Trek in iets hartigs zoals een saucijzenbroodje? Verwen jezelf dan met een lekkere tosti met kaas, kipfilet, plakje tomaat en wat verse kruiden.

*Vervang je zak chips door zelf popcorn te maken. Als je zelf je mais popt en hier niet teveel suiker of zout overheen doet is dit een veel gezondere snack

*Ontbijt je vaak met cruesli, probeer dan een keer muesli. Het knapperige van de cruesli wordt veroorzaakt door suiker, need I say more? Vind je de muesli een beetje saai? Doe er dan wat vers fruit doorheen voor een lekkere zoete en frisse smaak.

*Ben je vaak creatief in de keuken en gebruik je veel bladerdeeg, vervang dit dan door filodeeg. Dit scheelt een hoop vet

ZIEN IS GELOVEN

Met een andere kijk op sommige producten en het toevoegen van wat verse ingrediënten wordt het bereiden van eten soms net even lekkerder, gezonder en leuker. Denk niet te moeilijk, wees slim, geloof niet alles op de voorkant van de verpakking, lees etiketten en geniet van je zelf gemaakte maaltijd.

x Bo

print

Comments

comments

Vorig artikel Volgend artikel

Wat je misschien ook interessant vindt

Geen Reacties

Laat een reactie achter