Fit

LAST VAN BLUE MONDAY? RUN!

Blue monday; het is koud en grauw buiten, je hebt waarschijnlijk afgelopen weekend je laatste goede voornemen voor 2014 verbroken, kerst is een verre herinnering en de credit card-rekening van de maand december viel net op de deurmat. Ja, het is officieel de meest deprimerende dag van het jaar, die ook wel ‘Blue Monday’ wordt genoemd. Laat je kop niet hangen, Snel Fit geeft je 7 tips  om vandaag (en de 99 resterende winterdagen) door te komen.

1. Eet chocola als ontbijt (maar dan wel in combinatie met tip 2). Chocola is een echte mood-lifter, die werkt als antidepressivum, en maakt fijne stofjes in je hersenen aan. Heeft ook een ontspannend effect. En dit moet je niet elke dag doen natuurlijk, tenzij je dus ook punt 2 uitvoert…

2. RUN! Werkt altijd. Lekker hardlopen in de buitenlucht maakt endorfine aan en al die verse zuurstof werkt goed tegen dat muffe gevoel in je kop. Just do it.

3. Zeg een vergadering af. Het cancelen van een vervelende meeting op het laatste moment geeft voldoening: je hebt extra tijd, net als alle anderen in die vergadering. Omdat het zo laatste moment is, is alle voorbereiding echter al gedaan. Even wat me-time inlasten dus.

4. Forceer een glimlach met behulp van een potlood. Een psycholoog bewees ooit dat als je 20 seconden een potlood tussen je lippen deed, zonder dat je lippen deze mochten aanraken, je meer plezier beleeft bij het zien van iets grappigs dan wanneer je dat niet doet. Fake that smile!

5. Boek je zomervakantie. Als je je geluk wilt kopen, doe dat dan slim. In plaats van die lang begeerde Celine tas, kun je beter een vakantie of stedentrip boeken, want ‘ervaringen zijn de beste boost voor je geluksgevoel’ (Hoewel we van die Celine tas ook wel errrrg blij worden).

6. Kook met chillipeper. Capsaïcine, het bestanddeel dat chilli z’n pit geeft, verhoogt het endorfine-level en verbetert daarmee je humeur. En nog leuker, het onderdrukt je hongergevoel. Om blij van te worden!

7. Ga uiteten met dikke vrienden. Klinkt niet zo lief, maar onderzoek wijst uit dat het werkt…Als je je voornemen om af te vallen al hebt opgegeven (wel zonde!), ga dan uiteten met dikke vrienden. Wanneer je met een slanke vriend(in) uiteten gaat die veel eet, eet jij ook meer. Als je met een dikker iemand eet, ben je geneigd zelf minder te eten.

Tot zo ver het Snel Fit support team voor de Blue Monday van 2014. Cheer up! Morgen is het weer een gewone dinsdag.

 

print

Comments

comments

Vorig artikel Volgend artikel

Wat je misschien ook interessant vindt

2 Reacties

  • Antwoord Marrie 22.01.2014 bij 11:13

    Uhm puntje 7… nu weet ik waarom jij zo weinig sushi at Densie! 😉

  • Laat een reactie achter